Selamat Menyambut Bulan Ramadhan

Sempena bulan Ramadhan pada tahun ini, Aku ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat berpuasa kepada semua pengikut-pengikut blog ini dan selamat menunaikan ibadat puasa.

Di samping itu, aku juga ingin memohon maaf kalau2 pernah buat sebarang kesilapan dalam posting blog dan juga didalam facebook .

Sebagai reminder kot2 dah lupa niat puasa , meh kita refresh dan hafal ok :)

Niat Puasa Harian:

نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ عَنْ أَدَاءِ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَى

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

Niat Puasa Sebulan:

نَوَيْتُ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ كِلِّهِ لِلَّهِ تَعَالَى

Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala

Doa Buka Puasa:






Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

Oh yaaa, sebelum terlupa kepada blogger yang nak join majlis berbuka puasa bersama Nuffnang tidak lama lagi,sila berikan cadangan tempat berbuka puasa yang menarik kepada mereka.

Aku dah cadangkan depa buat dekat kedah..hampa pulak?vote la kedah ek?hehe
Share on Google Plus

About Unknown

berasal dari sg. petani kedah dan merupalan pereka laman web dan blogger sepenuh masa.
    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment