Kenali Forum Cari.com.my

CARI.com.my @ CARI Internet Sdn. Bhd adalah sebuah syarikat Malaysia yang diasaskan beroperasi di laman enjin carian pertama negara dan laman web portal, bersama-sama dengan Flowers.com.my iaitu sebuah laman web menjual bunga secara online.

CARI Forum adalah forum yang menggabungkan 3 versi bahasa iaitu( Cina, Melayu & English) untuk membincangkan sesuatu topik yang dibuka

Diasaskan oleh oleh Liew Chew Keat pada tahun 1996 dan menjadi salah seorang terkaya di negara malaysia dengan menerima RM2.5 juta (USD 657,808) dalam pembiayaan modal dari AKN.com pada tahun 2000 sebagai pertukaran untuk kepentingan 15%, yang kemudiannya dipindahkan ke Swansoft Technologies.

Pada tahun 2003, CARI Internet mengumumkan pelancaran website yang dibangunkan menggunakan E-Commerce @ E-Dagang platform, yang bekerjasama dengan sistem Payment Sdn. Bhd Pada tahun 2008.

CARI mengumumkan satu perkongsian dengan restoran tempatan Startup FoodStreet, yang diasaskan oleh ahli teknologi tempatan dan makanan iaitu Aidan Lee

Mengikut ranking website popular pada Oktober 2010 (Alexa) , cari.com.my adalah laman web yang ke-19 yang paling popular di kalangan 17 juta pengguna internet diMalaysia apabila menerima pelawat unik sebanyak 5 juta setiap bulan pada tahun 2009 iaitu 70% dalam versi bahasa Cina.

Mengikut ranking Alexa 2011, forum CARI berada di tangga yang ke-16 website paling popular diMalaysia dan merupakan antara forum yang paling popular berbanding forum Carigold,Wang Cyber dll.

Website : www.cari.com.my
Reference : http://en.wikipedia.org/wiki/Cari_Internet
Alexa Ranking : http://www.alexa.com/topsites/countries/MY
Share on Google Plus

About Unknown

berasal dari sg. petani kedah dan merupalan pereka laman web dan blogger sepenuh masa.
    Blogger Comment

1 comments:

  1. wow......meletup......satu rasiah mencari(duit) pendapatan dari rumah yang mengejutkan di masa terkini.saya sudah cubanya,memang power........kalau anda hendak mencubanya dan ingin menjadi seperti saya yang berjaya. sila layari di http://cashpantas.com pasti anda mesti berjaya.......

    ReplyDelete