Panass..Disebabkan RM100 Komposer + Artis Bergaduh Di Facebook

Ini kes pasal seorang komposer merangkap artis ( tak berapa pemes) yang berhutang dengan member dia RM100 sampai sekarang tak setle2 lagi.Ceritanya bermula macam ni..




12 Mac 2011 yg lalu pagi2 lepas subuh call aku.. dia merayu minta tolong kat aku berlakon untuk video klip band dia... as drummer... dia kata dia bayar cash RM 100 dalam minggu tu jugak... maka aku dengan murah hati (sebab fikir member2) tolong la dia ikhlas aku bukanlah nak mengungkit,tp utk shooting dgn dia... aku sanggup ponteng kerja (kat Uniqlo) hari tu... aku tolak semua job lain2 aku (format PC orang) ada dalam 4 orang customer... aku ikhlas tolong dia dgn harapan dia pon akan tolong aku balik time aku susah... mmg skang tgh susah pon... gaji aku bulan lepas cut kaw2 sebab working hour aku pendek..


then sebulan pon berlalu... aku diamkan jer... aku tau duit payment shooting da lama masuk... sampai laa aku SMS dia... dia x balas... lepas tu aku msg FB... pon dia x balas... aku pon musykil... kenapa mcm ni... (mmg aku terdesak nak pakai duit skang ni nak repair motor aku... transport utama aku nak ke INTEC SEC 17 SHAH ALAM hari2...) skali aku pon post la kat wall... mula2 dia sms aku (perghhh bole plak sms aku) dia kata jgn cemarkan imej dia... maklumlaa KOMPOSER MUDA BARU NAK UP~ (ceh lagu ko x sedap pon)



sampai la satu tahap sebab aku bengang dia petik nama Awang... aku post kat wall dia lagi semalam... aku ckp kalo x nak bayar pon xpe laa... at least bgtau kat aku so xde laa aku dok menunggu duit dr dia (yer laa SMS x berbalas,call x berjawab,msg FB x berbalas) terus dia maki aku kat wall aku... siap sound aku kata aku x profesional (sape yg x pro sebenarnya ni??? aku ke dia??? kata aku ****... lepas tu siap kata nak hentak aku... DUNIA DA TERBALIK????

walaupun RM 100 tu x byk bg sesetengah orang... tp x bg aku... RM 100 tu sgt bermakna sebab aku ni student... dia tu da keje... TITLE MANAGER lagi kat ROYALE BINTANG HOTEL... x campur lagi duit2 show dia ngan band dia and duit MACP,PRISM dia buat lagu selama ni... aku mmg sgt2 perlukan duit tu utk repair motor aku yg separuh jahanam ni... aku keje pon part time jer... gaji aku ngam2 utk support duit blanjer aku sebulan ulang alik dr CHERAS - SHAH ALAM hari2 utk menuntut ilmu... tp x sangka ada manusia yg x memahami kesusahan aku... leh kata aku mcm ni... orang yg aku hormat dan aku anggap kawan selama ni... sumpah... aku sgt sedih dan kecewa...




P/s : Dalam kes ni,aku rasa si peminta hutang tak patut malukan dia disebabkan RM100.benda boleh setle elok2.Tambahan pula si penghutang ni artis baru nak up.So,bila 1 Malaysia dah tau perangai si penghutang macam ni,macam mana dia mau cari rezeki dalam dunia hiburan?
Share on Google Plus

About Unknown

berasal dari sg. petani kedah dan merupalan pereka laman web dan blogger sepenuh masa.
    Blogger Comment

9 comments:

  1. yang kau ni nak menyokong org yang berutang tu apa hal???kau ni x baca ke yang budak bagi utang tu kata dia dah mesej kat hp, kat FB x berbalas.

    ReplyDelete
  2. ntah.. org yg b'hutang tu mmg teruk perangai.. ayt dye 2 cm xhargai lngsung gn org yg bg pinjam duit 2..

    ReplyDelete
  3. kalau dah berhutang tu pandai2 la nak bayar. yg ko gi backup si penghutang tu ngape? sbb die dah takleh nak contact mamat tu lah die wat cam tu. lgpun sapelah si artis ni. nan hado jah. aku tak kenal pun....

    ReplyDelete
  4. Hmm.. i agree with the above comments. Memang dunia dah terbalik skrg neh. I ade pengalaman dalam urusan beli no. plat kereta di pejabat jpj wilayah persekutuan. I memang nak beli satu no. ni tapi masalah i duk jauh dari wilayah. selepas di rekemen kan oleh kakak ipar, i mintak tolong lah dgn sorang pakcik yg keje kat pejabat tu. bile cakap dalam phone macam baik je.tup-tup bile dah bank-in kan duit die dalam bank terus die senyap membisu. sms x balas, call x angkat.kalau angkat call pun bagitau ade kat indonesia main golf la, ade kat johor bercuti la, meeting la(walaupun ari ahad). Suami i mmg jenis bendul skit percaya je cakap si pakcik penipu ni.last-last lepas siasat dgn celcom sume, die memang tak pernah gi indonesia pown, event golf yg die bagitau pun tak pernah wujud dlm permainan golf. die igt i ni cikai sgt ke tak penah main golf. last2, bile ugut nak repot polis..baru laa bagi duit tu balik kat kitaorg tu pun masih kurang 10 ringgit dr jumlah asal. walaupun,hanya 10 ringgit kurang tapi i tetap berkira sbb die dah byk kali tipu dan menyusahkan i. sampai i terpaksa drive 8 jam ke kl just nak beli sendiri no. plat yg i nak tu. gerammm!! tak silap name pakcik tu Saimi atau suhaimi.silalah berhati2.

    ReplyDelete
  5. xkirela apa pon alasan dia...hutang kne langsai jgak.. xboleh tangguh2

    ReplyDelete
  6. yang bersalah adalah yg berhutang,
    dh baper lama si pemberi hutang bg muka? try contact, sms lgsg wat x heran..alih2 bila post kt wall..br la menjerit kunun dirinya dimalukan..
    sgt choyyy ok..

    to tuan punye blog..sila letakkn diri anda dalam kasut mamat yg terdesak, seorg student yg motornya rosak..sgt perlukan duit..apa yg akan kamu buat?

    ReplyDelete
  7. bodoh..asal la sokong mamat yg berhutang 2 plak???aku dah byk kali kena cmnie..aku nk try buat la kt wall dorg..haha

    ReplyDelete
  8. abih tu kena senyap je la.. bersuara kan memalukan si yang berhutang tu??? aku rasa budak yg bagi hutang tu takde niat pon nak malukan mamat tu. cuma dia bengang la sbb cara mamat tu mmg tak nak bayar...at least bagitau la sepatah dua.. bayar lewat ke ape. ni senyap je nk buat tahu padan la muka.

    ReplyDelete
  9. hahahaha.... name censor..tp sbenar ny leh tau name die tu... kt atas kn ad ayat "between you and manchi roccket"

    kahakahakahak..

    ReplyDelete