Pengalaman Pahit Bersama Youthsays.com

Sebelum aku ulas serba sedikit pengalaman 'pahit' aku dengan Youthsays,aku nak bagitau sikit yang aku baru lepas cashout duit nuffnang dan juga Youthsays sebentar tadi.Kalau nak diikutkan hati yang suci ni,nak simpan dulu duit tu.Tetapi disebabkan ada masalah yang memerlukan aku pakai duit,dengan ringan jari aku tekan button cashout!huhu

Back to the topic, episod cerita pahit aku dengan YS bermula pada bulan lepas.Balik kerja terus aku buka email.Alangkah terkejut beruknya aku dapat email yang pedih untuk diterima

"We have detected that you have been promoting YouthSays using misleading messages such as attached. This is not allowed and all your unique clicks will be removed and consequently your respective contribution points. Your account is now suspended".

Rasa macam nak menangis pun ada lepas tau acc YS aku dan kena ban.Dah la bulan 2 haritu kena ban dengan Google Adsense.Dan..dan..yang paling pedih pangkat Glitterati Nuffnang aku diturunkan dek letak link YS bersama Nuffnang.Memang bulan lepas punya cerita amat mengecewakan aku sangat3x.

Terus hilang mood seketika.makan tak lalu.Mandi pun tak mau.Nak keluaq ngan awek pun tak mau (Padahal awek tak dak pun) nak p keja pun tak dak mood!haaa..kecewa.pakcik kecewa!

Puas juga aku buat rayuan dekat pihak YS suapaya acc aku dikembalikan.Akhirnya,depa telah bersetuju untuk menyiasat semula kes aku ni

"your account is under investigation. We'll update you with the results the soonest. Keep in touch"

Dapat ja email ni,naluri aku kuat mengatakan acc aku akan dapat balik.Dok berdoa juga lah.Akhirnya,penantikan aku tak sia-sia dan dapat berita baik pada minggu lepas.Kalau nak diikutkan mengikut FAQ yang aku baca di YS,setiap acc yang telah disuspend tidak akan dikembalikan.Sebab utama pihak YS prihatin nak bagi balik acc aku ni ialah thread aku pasal YS di forum wangcyber.Mungkin ini sebab utama dia.

"Thank you for contacting us. In the first place, you were not supposed to create an account when your previous account was suspended. Your latest created account will be suspended. :) Anyhow, welcome back to Youthsays and happy earnings! "

Rasa bersyukur sangat dapat balik acc aku ni.Syok tak tau nak kata apa.Tapi seribu kali sayang uniq click yang aku dapat untuk campaign yg pihak YS kata aku salah promote link telah ditolak sepenuhnya!Tapi tak apa lah,yang penting ada juga baki dalam tu dan boleh la kot modified keta aku nanti.Thank YS & Thank Yuna (staff YS) yang sentiasa memberikan aku support walaupun lambat reply email aku :P

Jadi kepada korang yang cuba main jahat dengan YS,berhati hati lah.Kang menyesal tak sudah.Kalau suka dengan entry ni.Just 'like'!

Share on Google Plus

About Unknown

berasal dari sg. petani kedah dan merupalan pereka laman web dan blogger sepenuh masa.
    Blogger Comment

9 comments:

  1. ken : hehe..policy can change anytime !

    ReplyDelete
  2. sja nak tnya..
    cra promote yg cmna yg bleh jd cmni??
    kalo bg link kt msg via fb bleh x??

    ReplyDelete
  3. wah senang2 je YS nk suspended acc kau...dah penah2 ko promote link dia boleh pulak dia wat camtu ye....

    ReplyDelete
  4. fiq : promote di fb xsalah.cara promote yg salah kita menggunakan ayat tak betul supaya org klik link ys tu seperti di signature forum,shoutbox etc

    panadol : apa buleh buatt..YS tu diorang pnya bkn aku pnya..xpenat cuma happy sebab duit masyukk..hehe

    ReplyDelete
  5. dulu I ada YS. lama2 dah naik menyampah. itu tk blh, ini tk blh. pastu survey pun dah lain. dh lagi mcm2 dorg nak. menyampah pulak i. trs i buat bodo. haha. dia ingt dia sorg je blh ban kita? i dah pun ban YS dari shoutbox i. haha

    ReplyDelete
  6. hudhud : dlu org xkenal sgt dan xtau sgt nk buat duit dgn YS.act,senang je nk buat cuma jgn tersilap langkah je.diorang ada term&contion yg patut dipatuhi setiap ahli yg mendaftar sama jga mcm nuffnang.better,join balik YS.rasanya lg mudah nk buat duuit compare nuff

    ReplyDelete
  7. Nice brief and this post helped me alot in my college assignement. Gratefulness you for your information.

    ReplyDelete