Cerita Disebalik Perpisahan Dan Perkahwinan


Korang semua dah penah baca kisah suami isteri bercerai pada usia 98 tahun?Mungkin ini sesuatu yang jarang sekali kita dengar bukan?

Zaman sekarang ni kita selalu dengar pasangan yang baru kahwin tak dan beberapa tahun dah bercerai.Kes pasangan bercerai yang sering kita dengar ialah artis la.Tetapi,berbeza dengan pasangan inggeris tertua ini yang bercerai pada usia 98 tahun.

Bertie dan Jessie Wood membuat keputusan untuk bercerai selepas 36 tahun pernikahan mereka disaat keduanya tinggal dua tahun menuju hari ulang tahun ke-100.


Mereka emutuskan untuk menikah di Elstree, Hertfordshire, Inggris tahun 1972. Mereka pindah ke Falmouth, Cornwall, empat tahun kemudian. Namun, tahun 2008, hubungan mereka berakhir. Keduanya berusia 97 tahun saat itu dan kepastian tentang perceraian keluar tahun ini. Tidak jelas mengapa pernikahan mereka akhirnya gagal.

"Terlalu menyakitkan untuk membicarakan tentang penceraian kedua ibu bapa saya,"ulas Pauline Rowe anak perempuan kepada kedua pasangan ini.

Ok,tutup cerita pasal penceraian.Kita baca lagi 1 info tentang pasangan yang bernikah pada usia 98 tahun dan 87 tahun.Ini juga mungkin jarang2 kita dengar.Tetapi itulah yang dinamakan jodoh.

Pasangan pengantin tertua iaitu Les Atwell (94) dan Sheila Walsh (87), menikah secara sederhana dan dihadiri keluarga serta teman-teman mereka.Mereka bertemu empat tahun lalu.

"Pengurus rumah Les Atwell memberitahu kepada saya tentang Les dan saya pikir tampaknya dia manis. Namun ketika dia (pengurus rumah) mengatakan bahawa usia Les 90 tahun, saya pikir, oh tidak! saya tidak yakin. Namun, ketika kami bertemu, itu merupakan cinta pada pandangan pertama," kata Sheila.


P/s: Bak kata orang "Ajal maut,rezeki,jodoh semua di tangan Allah".Senyum2lah selalu :)

Share on Google Plus

About Unknown

berasal dari sg. petani kedah dan merupalan pereka laman web dan blogger sepenuh masa.
    Blogger Comment

2 comments: