Laman Web Maxis Tidak Selamat

Kepada semua pelanggan Maxis, ada 1 info aku nak kongsikan dengan korang berkenaan laman web syarikat telekomunikasi popular dimalaysia tu.

Mengikut info yang aku dapat dari facebook hackers yang menggelarkan diri mereka gaySec, mereka membuat kajian dan pemantauan terhadap laman web Maxis, terdapat beberapa kelemahan didalam laman web tersebut.

Mereka mengatakn laman web Maxis tidak begitu selamat kepada semua pengguna Internet atau telefon bimbit.

Setelah beberapa minit meneliti dan mencari kelemahan, kami mendapati sistem Maxis tidak lah sebegitu selamat dan "secure" bagi kepada semua pengguna Internet atau "telefon bimbit".

Dengan senang hati, kami mencari kelemahan di laman Maxis, akhirnya membawakan kami kepada Akses ke dalam pangkalan data Maxis/Hotlink.

Bagi Pendedahan kali ini, kami tidak akan melepaskan sebarang database(pangkalan data) di atas sebab privasi, tetapi hanyalah setakat informasi server(pelayan) bagi maxis.com.my dan "jejak" bahawa kami telah melakukan ujian tahap keselamatan ke atas laman sesawang dan pelayan maxis.

Jika laman sesawang dan pangkalan data telekomunikasi bagi maxis pun kami boleh dapat, apa lagi dengan maklumat dan privasi anda? bagaimana jika laman sesawang ini jatuh ke atas pihak yang tidak bertanggungjawap?


Untuk artikel penuh, sila ke facebook GaySec


Oh ya, baru sebentar tadi laman web Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) telah digodam gara2 tak puas hati hackers dan semua peminat bolasepak atas kenaikan harga tiket RM50.

Nah, tengok dekat bawah.Padan muka FAM kan?hahaha!~




Share on Google Plus

About Unknown

berasal dari sg. petani kedah dan merupalan pereka laman web dan blogger sepenuh masa.
    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment