Siapa Kata Dengan Blog Tak Boleh Dapat Duit?

Dalam kegairahan kita dok mencari sumber pendapatan di internet,maklumlah nak tambah duit poket sebab gaji bulan2 tak pernah cukup,kita seharusnya berhati-hati dalam memilih program itu sebab banyak sangat program dekat intenet yang menipu (tidak membayar@SCAM!)

Banyak kes yang kita dengar di kaca TV,di surat khabar, dan juga diinternet orang ramai ditipu selepas menyertai sesuatu program tersebut.Statistik dekat malaysia saja pengguna internet yang ditipu sudah berapa ramai.Itu tak kira lagi dekat luar negara lagi.Aku ambik contoh orang Malaysia la yer.Apa yang aku perasan,kebanyakkan orang Malaysia ni jenis cepat nak kaya tanpa berusaha dan kaji terlebih dahulu program yang mereka sertai tu.

Apa yang terjadi selepas mereka tidak mendapat bayaran?nak menyesal pun tak guna sebab duit dah habis labur.So,nak salahkan siapa?Lu fikirlah sendiri!

Artikel aku kali ni,bukan nak ulas panjang pasal benda alah ni.Sampai esk pun tak habis.Aku just nak share dengan korang terutamanya newbies program yang mana satukah betul-betul membayar kepada kita.Dalam artikel ni,aku akan sertakan beberapa bukti bayaran yang aku pernah dapat diinternet


1)Nuffnang.com.my


Nuffnang merupakan syarikat yang betul-betul bayar kepada blogger.Tanya la blogger mana tak pernah dapat duit dari Nuffnang.Semuanya berpuas hati dengan Nuffnang termasuklah aku.Ada blogger sebulan boleh generate income beribu-ribu K dengan Nuffnang (Jeles gak aku kadang2).hehe

2)Google Adsense



Google adsense tak payah aku ulang sangat kot sebab ramai pengguna dekat internet ni dah kenal dengan google adsense.Kalau yang tak kenal lagi tu,cuba p tanya pakcik google macam mana nak buat duit dengan google adsense.Insyaallah korang juga bakal menerima bayaran dari google.

3.Ziddu.com


Kalau korang ada blog pasal download mp3,video atau apa2 sahaja yang berkaitan dengan download,Ziddu.com lah paling sesuai untuk buat duit dengan diorang.Alhamdulillah dah 2x aku terima payment dari diorang.Payment ke-3 bakal muncul nanti.Insyaallah dengan izinNYA :)

4.Linkbucks.com


Linkbucks.com salah satu lubuk nak buat duit dekat internet ni.Memang mudah sekali.Yang penting pastikan blog korang berkaitan dengan download dan make sure juga ramai visitor baru income ma$$ukk!!

5.Youthsays.com


Sebelum ni aku macam tak berapa nak fokus sangat dengan YS.Yela nak generate income pun agak susah sebab perlu jawab survey yang diorang bagi.Kalau timeout jawab survey,memang habuk pun tadak.Tapi selepas diorang perkenalkan PPC (pay per click) program,dalam sebulan lebih aku dah berjaya generate income yang tak seberapa ni.Payment dalam progress.Kalau dah dapat nanti aku share ngn korang semua.

Cukup la kot 5 bukti aku nak share dengan korang semua.Ini just pembakar semangat dan motivasi kepada kita je.Yang bestnya semua program yang aku join TAK perlu keluarkan modal 1 sen pun.Cukup sekadar ada blog dan usaha sahaja.

Siapa kata dengan blog tak boleh buat duit?Bukti dah ada so terpulanglah kepada korang nak bertindak atau sebaliknya.all the best!

Share on Google Plus

About Unknown

berasal dari sg. petani kedah dan merupalan pereka laman web dan blogger sepenuh masa.
    Blogger Comment

5 comments:

  1. waa,rajinnya masuk sana sini ek..YS tu mmg tak baper paham sgt nk guna..ziddu n linkbucks tu pun mcm best je utk my other blog--cuma lom aktifkan lagi

    ReplyDelete
  2. Aku pun nak cuba gak lah Youthsays.com..

    ReplyDelete
  3. ina : cpat2 pahamkan YS.jgn dok tnggu lagi dah.aktifkan diri anda dgn linkbucks & ziddu :)

    zan : cuba jgn xcuba yer

    ReplyDelete
  4. walaweyhhh..ziddu je aku lom try. yg linkbucks to aku dah ade PTC. bro leh ajar kan x cmne nk gne alert pay atau pay pal?? gile rumit lah...huhu

    ReplyDelete
  5. aizat : alert pay aku tak pakai.just paypal..kat mana xpaham?cuma bgtau

    ReplyDelete