Pengaruh Makanan Pada Kulit


Artikel malam ni sekadar info kesihatan.Tahukah korang,tetiap kali korang mengambil vitamin untuk tubuh, ia membawa pengaruh besar terhadap kulit korang. Perhatikan makanan yang korang ambil dan semaklah beberapa jenis makanan yang membantu mengembalikan keadaan kulit agar tetap sihat dan cantik dan terjaga kesihatannya.

Ikan.

Ikan mengandungi minyak yang dapat menjaga kelembapan kulit. Jadi, cubalah untuk mengambil makanan yang berprotein tinggi ini untuk menjaga keadaan kulit agar tetap sihat dan terjaga.

Rumput laut

Terbukti banyak mengandungi omega 3 yang dapat menjaga kesihatan kulit. Dianjurkan untuk mengambilnya setiap pagi setelah sarapan. Bentuknya berupa makanan ringan merupakan lembaran yang telah dikeringkan dan boleh diperolehi dari mana-mana pasaraya. Penelitian menunjukkan rumput laut dapat meningkatkan kebugaran di dalam memulai hari korang.


Vitamin A

Sangat penting untuk menjaga kesihatan dan kelembapan kulit. Sumber vitamin ini boleh diperolehi dari kentang manis, brokoli, bayam dan sayuran hijau lain.

Vitamin E

Dikenalpasti dapat menjadikan kulit terjaga kekenyalan bahkan yang paling baik ialah dapat mencegah jerawat. Mulai saat ini, selalu mengambil kekacang seperti kacang hazel dan badam sebagai makanan ringan

Oh ya.Actually info ini aku dapat melalui email.Si pengirim ada sertakan link blognya sekali.Kalau korang nak tahu lebih info pasal kesihatan,diwajibkan singgah ke blog beliau sekarang!

BLOG

Share on Google Plus

About Unknown

berasal dari sg. petani kedah dan merupalan pereka laman web dan blogger sepenuh masa.
    Blogger Comment

2 comments:

  1. owh..hhehe
    tp owg mkan suma tuh..
    tp kulit dok xcantik supa tuh ja...

    ReplyDelete
  2. anys : haha..yaaa..tau mana xcantik?lawa pa..putih gebu :D

    ReplyDelete