Nuffnang Vs ChurpChurp


Apa itu Nuffnang?50/100 blogger agaknya dah kenal dengan Nuffnang.Apa itu ChurpChurp?perkataan ni mungkin masih baru lagi dalam dunia buat duit diinternet.Actually,aku pun baru sebulan lebih kot kenal dengan benda alah ni.Tapi memandangkan dia punya earning pun boleh tahan,aku rasa ChurpChurp boleh menjadi saingan kuat dengan Nufnang dan akan menjadi 1 laman web yang popular dalam masa beberapa hari lagi.

Rasanya tak perlu lagi aku terangkan secara detail apa itu Nuffnang.Korang boleh rujuk balik entry aku yang lepas.Aku akan terangkan serba sedikit apa itu ChurpChurp dan bagaimana kita boleh buat duit dengan ChurpChurp tanpa perlu mengeluarkan 1 sen pun dari wallet korang.hohoho

Entry ni khas buat korang yang masih tak join ChurpChurp lagi.Kalau yang dah join tu,boleh la share atau perbetulkan apa yang aku nak terangkan ni tak betul ke atau tersasar jauh ke selatan or utara.



Apa itu ChurpChurp?
ChurpChurp adalah laman web seakan akan Nuffnang dan medium pengiklanan di Twitter di mana korang akan dibayar untuk setiap tweet bagi kempen yang telah di assign untuk korang.Apa yang perlu korang ada adalah twitter.Pastikan korang daftar sebagai member twitter terlebih dahulu untuk membolehkan korang join ChurpChrup.

ChurpChurp ni scam ke tak?
Korang tak perlu takut sebab ChurpChurp diakui bukan scam dan ada diantara blogger yang pernah dibayar.

Boleh tahu tak fungsi ChurpChurp?
Semudah ABC!Korang hanya perlu daftar dengan churpchurp Disini dan selalu2 kan buka email sebab kalau ada syarikat yang berminat untuk korang review product mereka,churpchurp akan emailkan di email korang.

After korang tweet,tunggu approval dari ChurpChurp(selalunya dalam 2-3 hari) dan earning akan ditotalkan secara automatik di account korang.Jumlah earning untuk setiap tweet yang diasign bergantug kepada jumlah follower korang di twitter.Lagi ramai follower korang lagi masyuk la earning korang tu.Best kan?

Jumlah minimum untuk cashout?
Ada sedikit perbezaan dengan Nuffnang.Kalau Nuffnang jumlah minimum untuk dicashout adalah RM50 tetapi Churchurp pula RM100 baru boleh cashout.

Ok,itu la kot serba sedikit info yang aku nak kongsikan dengan korang.Baru sebulan aku join dok nampak hasil dia dah.3 campaign telah berjaya aku tweet dah nak cecah RM10.ini bermakna purata untuk setiap 1 campaign tu dalam RM3.Kalau dalam sebulan 100 campaign aku dapat tak gila ka nama dia tu?ahahaha

Sapa nak bagi duit free beb!cuba fikir lah.Ok,selamat maju jaya buat korang yang baru nak join Churchurp.Kalau ada pertanyaan atau komen boleh la kot shout!bye

Share on Google Plus

About Unknown

berasal dari sg. petani kedah dan merupalan pereka laman web dan blogger sepenuh masa.
    Blogger Comment

3 comments: