Mitos Dan Kepercayaan Menentukan Jantina Anak


Setiap pasangan yang berkahwin,merupakan saat2 yang paling dinantikan terutamanya perempuan kerana tidak sabar menunggu sama ada anak yang dilahirkan itu lelaki atau perempuan.Akan tetapi, Ada yang berpendapat mendapat anak lelaki yang pertama adalah lebih baik kerana boleh memikul tanggungjawab apabila besar kelak.tetapi ada juga yang berpendapat,mendapat anak perempuan yang pertama lebih baik kerana senang dididik.Sejauh mana kepercayaan ini mengikut budaya dan agama masing2 sehingga terjadinya perbuatan tidak masuk akal dalam menentukan jantina anak?


Mengikut kepercayaan Cina Purba,melakukan hubungan sex (kelamin) pada hari dan waktu tertentu akan dianugerahkan anak lelaki sehingga mereka sanggup tidur berasingan beberapa minggu supaya hasrat termakbul.

Mengikut kepercayaan masayarakat purba Asia pula,mereka percaya jika pasangan wanita mengiring ke kanan selepas bersetubuh akan menghasilkan anak lelaki dan jika mengiring ke kiri pula dapat anak perempuan.

Selain itu,mengikut pandangan pakar perubatan dan kesihatan pula,merancang jantina anak untuk mengelak masalah kesihatan akibat penyakit baka perlu dilakukan jika ada kemudahan dan kepakaran.


Ada juga ura2 yang mengatakan ada diantara pasangan yang sanggup tidur bersama pedang atau senjata yang menjadi lambang lelaki untuk mendapat anak lelaki.oh my god?macam ini pon ada rite??ohohoh..

itulah antara serba sedikit mitos dan kepercayaan dalam menentukan jantina anak ni.Janganlah kita terikut ikut sangat pandangan yang rasanya kurang baik diamalkan kerana boleh merosakkan akidah kita sebagai umat islam.Apa yang perlu kita lakukan adalah berdoa kepada ALLAH kerana DIA adalah tuhan yang paling berkuasa di muka bumi ini keatas setiap makluknya.
Share on Google Plus

About Unknown

berasal dari sg. petani kedah dan merupalan pereka laman web dan blogger sepenuh masa.
    Blogger Comment

3 comments: