Cara Letakkan Ads Nuffnang Dengan Betul



Sebelum aku mandi,aku nak post 1 entry dulu..actually,agak tension di tempat kerja hari ini! sebab apa? sebab internet down!bos aku tak bayar bil stremix.hampeh tol!huhuhu..okeh,nevermind..yang penting stremix dirumah sewa aku tak kena potong.boleh la aku post entry2 menarik..malam ni,aku nak bagitau serba sikit bagaimana nak letak ads nuffnang dengan betul..aku rasa nak post entry ni sebab ada blogger2 yang bertanya& aku tengok di blog2 ramai blogger yang letak ads nuffnang tak betul..bukan aku nak salahkan blogger tu,tapi dekat akaun nuffnang kan ada tutorial macam mana nak letak ads nuffnang ditempat yang sepatutnya..mungkin blogger2 ni rasa macam 'Tak apa' kot!yang penting ada ads nuffnang..mungkin bagi 'serius' nuffnangers letak ads nuffnang di tempat yang betul tu adalah penting kot..bagi yang hanya 'suka2' letak ads nuffnang tu..bagi dia letak ads nuffnang dekat mana2 pon xkisah bukan? ok meh sini aku nk bagi tutorial sikit nk letak ads nuffnang tu bagi betul..tutorial ni untuk pengguna Blogspot sahaja!untuk Wordpress maybe lain hari aku bagi tutorial..Jom maju kehadapan


*click dekat gambar untuk image besar


Step 1: Login dekat akaun blogger korang




Step 2:Click pada button Layout then click Edit HTML




Step 3 : Masukkan Coding Ads Nuffnang


*ads untuk Leaderboard*





*ads untuk Skyscraper*



*Ads untuk Large Rectangle*



Step 4:Preview Ads korang





-sekiranya tiada error maka korang boleh SAVE.
-then cuba lihat blog korang sama ada ads yang diletakkan tu betul atau tidak mengikut tutorial di atas.
-pastikan semasa korang cari coding nak letakkan ads nuffnang tu,korang tekan dekat keyboard korang tu cntrl+F

*sekian tutorial untuk korang
*gambar tutorial diatas dipetik didalam web Nuffnang.
*Sebarang masalah boleh post komen.
*Terima kasih,Wassalam.


Share on Google Plus

About Unknown

berasal dari sg. petani kedah dan merupalan pereka laman web dan blogger sepenuh masa.
    Blogger Comment

7 comments:

  1. selama ney xpenah pon tahu letak ads nuffnang kat html..
    slalu anys letak dkt add gadget jew...
    sbb tue asyik xjadik..
    erm..
    baru tahu..
    tq for the info

    ReplyDelete
  2. anys : yeke?tuhla..lain kali kena banyak explore sikit..baru betul..xpe2..blajar dr kesilapan lebih baik dari TAK MAU belajar lngsung :)

    ReplyDelete
  3. keke..
    yola..
    mana penah tahu pon..
    keke..
    patut la tgk ads org cm cantil jew kedudukan dia..
    haha

    ReplyDelete
  4. anys : hehe..xpe2..p tukaq bagi betoi p :)

    ReplyDelete
  5. beb aku nyer blog ok ker cara aku letak...komen sikit...

    ReplyDelete
  6. kalau iela email my html kod kat ko leh tak? tak reti nak letak kat ne..x pandai bc html kod...dah dkt sebulan x dpat2 lagi add nuffnang ads kat blog...tolong...klu leh tolong gtau iela kat email nie... Miela.77@gmail.com

    ReplyDelete
  7. kalau nuffnang n youthsay tak ley ke?

    ReplyDelete