Apakah Itu Program Affiliate?


Apakah yang dimaksudkan dengan program affiliate ni?Program affiliate ni adalah salah satu cara menjana duit daripada internet.Macam mana nak jana duit melalui program affliate ni?konsepnya mudah sahaja,korang hanya perlu mendaftar sebagai ahli @ agen affiliate untuk sesuatu produk dan kemudian kita akan diberikan satu link affiliate untuk dipromosikan di blog,email,laman web social,forum atau sebagainya.


Selepas korang dah daftar sebagai agen sesuatu program affliate tu,korang hanya perlu mempromosikan link affiliate tu dan setiap kali orang beli produk yang korang promote tu dibawah link affiliate korang,korang akan dibayar komisen.Mudah bukan?korang tak payah bawa keluar satu sen pon untuk daftar sebagai ahli sesuatu program affiliate tu malahan korang dibayar pula komisen.yang penting kena ada usaha dan teknik yang betul untuk berjaya dalam Internet Marketing ni.Jangan cuma harapkan duit tu boleh dapat sekelip mata tanpa usaha!

Antara program affiliate yang popular Clickbank.Korang pernah dengar benda alah ni?kalau xpernah dengar atau masih blur lagi,korang boleh tanya dekat pakcik google.Ramai internet marketing dekat malaysia dan luar negara yang berjaya dengan Clickbank ni.Sebenarnya,banyak lagi program affiliate yang boleh korang 'explore',tapi aku just mentioned yang famous sudah la ek..yang lain2 tu korang googled la sendiri :P

Itu la serba sedikit penerangan yang aku nak sampaikan dekat sini berkenaan dengan affiliate.Insyaallah lain masa aku akan review lagi la program2 lain yang boleh memberi pendapatan sampingan dekat kita tanpa sebarang modal.Ops!sebelum aku terlupa,korang download la Ebook free dekat bawah ni.Ebook dari seorang IM malaysia iaitu saudara Mohd Fazdlie a.k.a En Dlie yang mendedahkan rahsia2 dia berjaya dengan program affiliate.Selamat berjaya!



Share on Google Plus

About Unknown

berasal dari sg. petani kedah dan merupalan pereka laman web dan blogger sepenuh masa.
    Blogger Comment

7 comments:

  1. owh..cmtu rupanya maksud affliate..adik aku join affilite..ntah apa la dia bt..tk paham tgk..

    ReplyDelete
  2. arshad : affliate ni kalau pndai bermain dgn keyword..mmg masyuk..

    ReplyDelete
  3. tu ah..adik aku ada kata gitu gak..dia masuk bisnes youtube tuh..dia bt link tk video tu..ntah la..tk paham gak aku..haha..hebat la ko..mcm2 ko tahu pasal tenet.semua entry ko,aku suka baca..

    ReplyDelete
  4. arshad : mmg pon..nak dpt sales melalui affliate ni platform terbaik adalah di utube..banyak lagi cara nk buat duit ni..just more explore jek..
    yaka? thankx :)

    ReplyDelete
  5. yup aku pn ade join affiliate gak
    tp x bape reti nk promosi
    just letak kat blog jerk.....
    young IM in da making

    ReplyDelete
  6. affiliate ni kalau kita rajin berusaha dan buat melalui teknik yang betul memang boleh berjaya.

    ilmu yang berguna ni. Trimas!

    ReplyDelete
  7. hazwan17 : banyak cara nk promote..just more explore n rajin berfikir je..mst bleh :)

    pakarbisnes : betul3x .. welcome :)

    ReplyDelete