Buat Duit Dengan Twitter



Assalamualaikum..
anda ada akaun twitter?pernahkah tau akan fungsi Twitter ni?ok,secara generalnya,Twitter ni seakan akan laman web social yang lain seperti Myspace,Friendster,tagged,Facebook or whatever laman web social yang ada..kita boleh add friend,post buletin,post komen and macam2 lagi lah..ok berbalik kepada topik kita iaitu buat duit dengan Twitter.aku akan "bongkarkan" serba sedikit step bagaimana nak buat duit dengan Twitter ni..

Buka akaun Twitter
daftar akaun twitter dekat laman web Twitter di twitter.comSelesai buka akaun Twitter,pandai2 la hias profile tuh bagi nampak kemas and teratur sikit.add la seberapa ramai friend dan jangan lupa Linkkan url twitter anda di blog,myspace,facebook,friendster,tagged supaya orang yang ada akaun twitter boleh follow kita balik.

Buka akaun RevTwt
Selepas selesai daftar dengan twitter,inilah masa untuk anda generate income dengan twitter ni..buka laman web ni RevTwt.pastikan anda memasukkan nama betul ketika proses pendaftaran tu.."tak tahu macam mana nak daftar"?alaaa..sama je macam korang daftar masa mula2 buka akaun twitter tu..tak faham boleh tanya.jangan malu2.. PASTIKAN anda buka akaun Paypal terlebih dahulu kerana apabila duit kita dah ckup untuk cashout di twitter ni,diorang akan transfer duit kita tu dekat akaun paypal..tak tahu mcm mana nak daftar dengan paypal? boleh tanya pakcik google atau masuk je laman web paypal.Macam mana kita dibayar? setiap ads yg korang post dekat akaun twitter,kita akan dapat $0.03-$0.20 untuk 1 click!..so lagi banyk click , lagi byk la duit korang.

Buka akaun Twollo and FlashTweet
Fungsi kedua dua web ni adalah untuk mencari seberapa ramai followers secara automatik!ok,untuk Flashtweet boleh click dekat link ni FlashTweet.com.Masukkan username dan password akaun twitter semasa proses Login.Dah berjaya login,click dekat Mass Follow.dekat kotak "Follow Friends From" korang masukkan negara mana yang korang nak cari followers..tak paham?contoh macam ni..korang nak cari kawan2 dari negara Malaysia,korang tulis ja Malaysia dekat dalam kotak tu..then click Go!Ok,untuk web Twollo pulak,boleh click dekat sini www.twollo.com.Masukkan username dan password Twitter anda.Dah berjaya login,step dia lebih kurang macam Flashtweet tu jgak..

Kesimpulan
Sebarang pertanyaan boleh post dekat comment box ni ya..Anda semua dialu alukan untuk follows aku di twitter.Tweet!tweet!tweet! :P diharapkan ilmu yang tak seberapa ni sama2 la kita praktiskan.Sharing is Caring.Kalau ada sebarang pertanyaan silakan bertanya!malu bertanya sesat jalan..hehe.. :)
Share on Google Plus

About Unknown

berasal dari sg. petani kedah dan merupalan pereka laman web dan blogger sepenuh masa.
    Blogger Comment

5 comments:

  1. mcm best saja. tpi xde akaun paypal..
    haha

    ReplyDelete
  2. wanie :xda daftar la..bkn kena bayar pn :D

    ReplyDelete
  3. Ok bagus ni satu lagi lubang buat duit di internet....terima kasih

    ReplyDelete
  4. haha . alang2 ckp psl twitter aku br je buat . sapa2 yg sudi follow aku ? follow je kat twitter.com/rinieyuseri.

    terima kasih . promote link jap . hehe :D

    ReplyDelete